Perşembe, Ağustos 02, 2012

serenad- zülfü livaneli

çıktığından beri merak ettiğim, her okuyanın methiyeler dizerek önerdiği, fakat nedense bu zamana ertelenen bir kitaptı serenad.

ve nihayet okuyunca, şiddetle önerenleri çok iyi  anladım. kitabı alıp 50-60 sayfayı okuyunca insanı ziyadesiyle saran ve elden bırakamadan okunan türden merak uyandırıcı ve sürükleyici bir anlatımı var zülfü livaneli’nin. bence o hep bildiğimiz, tanıdığımızın biraz üzerinde.. belki de hikayenin güzelliğinden..

hem tam bir roman (tam da sevdiğim gibi), yani olay örgüsü, sıradışı yaşamlar, gizemler, hüzünlü bir öykü; ama bir yandan anlatılanların büyük kısmı gerçek..

canı yakan, şaşırtan, gülümseten, ve hep merak uyandıran.
kendine kızdıran “ben nasıl hiç duymadım tüm bu yaşananları” dedirten, çok fazla bilgi veren, notlar alınarak okunması gereken…

kısacası: şiddetle tavsiye edilir!

20 yorum:

  1. evet, benden de koca bir tavsiye gelsin bu romanla ilgili.

    arkadaşımdan ödünç alıp okuduğum bir kitaptı.
    Livaneli'nin okuduğum ilk kitabıydı.

    içinizi burkacak ama aynı zamanda sıcacık da yapacak bir kitap:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili temerrüt,
      aynen öyle;)
      bu arada ben de ödünç alıp okudum ama kendi kitabım olmasını çok isterdim. hatta alayım ben onu;)

      Sil
  2. Zülfü Livaneli denilince akan sular duruyor. Her yönüyle bir sanat ve halk adamı. Engereğin Gözündeki Kamaşma da benim etkilendiklerimden ve yüz kere de okusam bıkmam dediklerimden...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili düşlem,
      aynen, yıllardır saygınlığını yaratıcılığını koruyan gerçek bir sanatçı.
      engereğin gözündeki kamaşmayı da geçtiğimiz aylarda okumuş ve çok beğenmiştim.

      Sil
  3. Kesinlikle harika bir roman. İnsan elinden bırakamıyor, hele ki Mavi Alay ve Struma hakkındaki öğrendiklerini herkesin sindirebilmesi mümkün değil. Mutlaka okunası bir roman.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili oZGe,
      hem sürükleyici hem de çok bilgilendirici.
      ben de herkesin okumasını isterim.

      Sil
  4. Ezgi, Serenad'ı var ya ilk çıktığı hafta satın almıştım. Zülfü Livaneli'nin tüm kitaplarını severek okumuşumdur. Serenad'a başlayamadım bir türlü biliyor musunuz? Kitap, daha okutmuyor bana kendini:) Sabırla bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Hayal Kahvem,
      umarım motivasyon olur bu yazıyı okumak!
      başladıktan 40-50 sayfa sonra zaten bırakamayacaksın, emin olabilirsin;)

      Sil
  5. Zülfü Livaneli yemek tarifi yazsa okurum Ezgi, özel bir sevgim ve saygım var:) Ama bu kitabı aynen dediğin gibi diğer kitaplarından farklı bir güzel. Kitap bittiğinde olayın gerçek olduğu aklıma geldiğinde tuhaf hissetmiştim. Kimsenin pek bahsetmediği çok dramatik bir "insanlık" öyküsü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Emre,
      :) zülfü livaneli söz konusu olunca sevgi kelimesinin yanına "saygı" da ekleniveriyor di mi?
      benim için anlatım açısından en başarılı kitabı ve öyküsü de çok güzel!

      Sil
  6. Geçen sene yaz tatilimde okumuştum bu kitabı ve ben de şiddetle önerenler arasındayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili sevda s.,
      herkese okutalım hadi:D

      Sil
  7. livaneli'nin romanlarını okumak, bana göre, ağzında hoş bir aroma bırakan tatlı gibi, en son o tat kalsın derim hep aynen öyle bi süre bişey okumak istemiyorum. gözlerimi kapatınca kahramanlar dolaşıyor etrafta

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili gungik,
      öyle güzel tarif etmişsin ki...
      ben de hala yeni bir kitaba başlayamadım mesela;)

      Sil
  8. ilk fırsatta okuyacağım..merak uyandırdın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili severim deliyi,
      bunu duyduğuma sevindim!
      keyifli okumalar diliyorum;)

      Sil
  9. Yanıtlar
    1. sevgili safransarı,
      keyifli okumalar dilerim;)

      Sil
  10. Şahane bir kitaptı, Türkiye ve Dünya tarihine dair hiç bilmediğim şeyler öğrendim. Aşk hikayesi de beni öyle etkilediki, kitap bittikten sorna bile etkisini hissettim.. Zaten iyi kitap dediğin de böyle olmalı...
    Sevgiler,
    Benden Geçen Hikayeler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Ceylin'in Annesi,
      aynen;) beni de çok etkiledi.
      hala başlayamadım yeni bir kitaba hatta..

      Sil