Perşembe, Ekim 31, 2013

kibirden küfelik olmuşsanız, size benzemeyenin çığlığını nasıl duyacaksınız?

milletin temsilcilerinden oluşması gereken millet meclisinde; her kesimden, inançtan, etnik kökenden, kısacası toplumdaki herkesin kendini özdeşleştirebileceği türden vekillerin bulunması önemli ve gereklidir.
bu anlamda, mecliste başörtüsü serbestliği, geç kalınmış ve gayet iyi bulduğum bir adım.
açıkçası beni en memnun eden yanı ise, artık daha fazla bu mevzunun sakız gibi uzatılarak kullanılamayacak oluşudur.
12 yıldır çözülemeyen konunun tam da seçim öncesine denk getirilmesi bir soru işareti elbette...

bundan sonrası için de dilerim ki; kadın hak ve özgürlükleri ve tüm mağduriyetler konusunda bunca hassas olunarak olumlu adımlar atılır... ki ancak o takdirde, samimiyetine inanılacaktır iktidarın...

ayrıca, meclisteki diğer vekillerin de; dünya görüşü, görgü, eğitim, vizyon, saygı, insan hakları konusunda bu mertebeye ulaşabildiği günleri görmeyi öyle çok isterim ki!


8 yorum:

  1. çok güzel konuşmuş Pavey...

    iktidarın samimiyetine elbette ki inanmak zor.

    türbanın kamuda serbest oluşu hakkında ise şu açıdan rahat değil içim. "liyakat" konusunda nasıl şeffaflık sergileyebilecek idareciler ? kariyer basamaklarını aşmada türbanlı hemcinslerimin önü çok daha açık artık şüphesiz! nerede o zaman eşitlik?
    artık bu konunun siyasete alet edilemeyecek oluşu güzel ama.

    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili zeze,
      defalarca dinledim. gerçekten öyle çok isterdim ki tüm vekillerimizin o biliş düzeyinde olmasını... ama tabi halkı yansıtıyor meclisimiz de; halk olarak ne kadarımız şafak pavey'in düzeyindeyiz ki...

      Sil
  2. ve senin yazının hemen ardından, konuyla ilgili ben de kafamdaki soruları paylaşmak istedim, şunları karaladım...

    yaşasın fikirlerimizi paylaşabilmek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili zeze,
      okudum, yorumumu yaptım;)
      liyakat konusundaysa, başörtüsü taksın ya da takmasın bence herkes birbirinin görüşünü biliyor kurumlarda, sendikalar var ya:)

      Sil
    2. (sen okuyup yorumunu paylaşmışsın ama diğer arkadaşlar için) linki eklemediğimi farkettim:

      http://peacelilyozge.blogspot.com/2013/11/basortusu.html

      Sil
    3. sevgili zeze,
      şimdi daha iyi oldu;)

      Sil
  3. pavey'in konuşmasını anlayacak düzeyde çok az m.vekili olduğunu düşünüyorum.
    özgürlük kavramı karanlık odakların paravanı olmamalı.

    arzuya bağlı sizi mimledim.
    sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Tolga,
      maalesef haklısın...

      bakıyorum mime, ama bu ara yazacaklarım çok birikti, fırsat bulamayabilirim ;)

      Sil