Pazartesi, Kasım 04, 2013

her özgürlük, aynı zamanda bir sorumluluktur... (ş. pavey)

en son yazımı yazdıktan sonra, sevgili zeze ile konuştuk konu üzerine, sonra o bir yazı yazdı, ben okudum araştırdım biraz daha...
derken, o gün yazdıklarımın düşüncelerimi yeterince yansıtamıyor olabileceğini düşündüm ve bir şeyler daha karalamaya karar verdim.

şöyle ki, bu hususta endişelerim arttı. 
çünkü "inanç" çok değerli bir mevzu; ve değerli olduğu kadar da hassas... 
bu ülkedeyse "inanç özgürlüğü" denince, çoğunluğun aklına gelen "sunni müslüman" bireylerin inancı oluyor. 

oysa, hükümet özellikle de bundan sonra,  tüm hak ve özgürlükler ve mağduriyetler noktasında aynı hassasiyeti göstermekle mükellef! (güzel bir yazı okudum bu konuda, "siz de bir bakın" derim.)

çok uç bir örnek vereceğim düşüncemi anlaşılır kılmak için; şimdi mesela, benim inancım gereği mayo ile gezmem gerekiyor diyelim, bu hususta ne olacak? ben devlette bu biçimde çalışabilecek miyim ya da meclise bu halde girebilecek miyim?
(örnek absürd belki, isterseniz mayo yerine tayt koyun, gecelik koyun, pijama, eşofman koyun..). 
hükümet farkında değil bence; ama, aslında şu an bu sorunun cevabını verebilme sorumluluğunu almış durumda!
şu noktadan sonra, her an herkes çıkıp bir şey yapma ve bunu inancına dayandırma hakkına sahip olmalı. 
bakire öldüren bir satanist de bunu inancına dayanarak yapıyor mesela! müslüman nasıl inekleri, koyunları kurban etme hakkını kendinde görüyorsa ve tepki veren hayvanseverlere gülüp geçiyorsa, satanistin "normal"i de bu!
ya da belki ben inancım gereği tayt& tunik& çizme giyiyorum; ya da inancım gereği kumaş pantolon giyemiyorum. bunu beyan etsem "öyle inanç mı olur?" diyebilecek mi kimse?
yani inanç derken hangi inanç? sadece kitabı olan ve bilinen inançlar mı olmak zorunda saygı duyulması için...



kısacası dipsiz bir kuyu esasen "inanç" mevzusu ve öyle sadece "müslüman sunni" kadınlara başörtüsü takma hakkı vermekle sıyrılınamaz!

ve, aslında allah ve kul arasında yaşanması gereken inancın, bunca gündelik hayata indirgenmesi son derece tehlikeli esasen...

2 yorum:

  1. evet evet bu yazı daha bi olmuş :)

    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili zeze,
      konuşup tartıştıkça, okuyup araştırdıkça zihni açılıyor insanın;)

      Sil