Salı, Aralık 17, 2013

boşuna çırpınma gökyüzü/yurdum kadar ağlayamazsın vol. bilmemkaç

ortalık kaynıyor yine.
epey sıkıldım artık.
oturup her gün takip etmeye çalışıyorum neler oluyor diye yıllardır.
ama hiçbir şey anlamıyorum.
minik nohut taneleriyiz sanki sadece, etkisiz ve sadece izleyen.

anlayamıyorum bir türlü...
hay arkadaş, ne doymak bilmez iştahmış...
ne mal mülk mevki tutkusuymuş...

tevfik fikret'in "han-ı yağma" şiirinde de dediği gibi:

"yiyin efendiler yiyin, bu han-ı iştiha sizin, 
doyunca, tıksırınca, çatlayıncaya kadar yiyin!"



bu da pek sevdiğim şarkı eskilerden.
uma'mlı thurman'lı video klip hem de.
moralimiz yerine gelsin azıcık diye...


6 yorum:

  1. http://pazarvatan.gazetevatan.com/haberdetay.asp?hid=20828
    Aynı yöne bakanların çoğalması lazım sanırım artık..Yoksa bu sürü ya açlıktan-susuzluktan ölecek yada aslan-kaplana yem olacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Gulsah Elpe,
      bakayım köşe yazısına.
      ehh olacak eninde sonunda; normal değil bu sahte "istikrar", "büyüme"...

      Sil
  2. aynen dediğin gibi küçük tanecikleriz, etkisiz... yazıyorlar, oynuyorlar, figüranlık bile vermiyorlar...

    sinirlenemiyorum bile ben artık, şaşırmadığımdan olsa gerek...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili zeze,
      maalesef... çok çok umutsuz durum.
      hiç bulaşmamak en iyisi belki de; kendi saf, küçük dünyam yetiyor bana!
      sağlıklıyım, çalışıyorum, seviyorum, seviliyorum, geziyorum, gülüyorum, okuyorum, izliyorum... daha ne isterim ki?

      Sil
  3. Şiiri hatırlatman güzel oldu teşekkür ederim, ben de gündeme layık bir iki dize arıyordum. Ben ne düşünüyorum biliyor musun; bir insan ne kadar yiyebilir arkadaş. Bir insan aynı anda 10 arabaya binemez, aynı anda 10 evde yaşayamaz, yese yese çatlayana kadar o götürdüklerini bitiremezzz.. Arkadaş nedir bu para hırsı anlamadım gitti ya, harbiden de,
    doyunca, tıksırınca, çatlayıncaya kadar yiyin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili yağmurdan,
      ne kadar doğru demişsin:
      "Bir insan aynı anda 10 arabaya binemez, aynı anda 10 evde yaşayamaz, yese yese çatlayana kadar o götürdüklerini bitiremez."
      hiç anlayamıyorum ben de bu açgözlülüğü...

      Sil