Perşembe, Ocak 14, 2016

başarısız boktan bir kış geçirdik- 2

bir yıl önceki yazımı okudum. ne kadar da hiçbir şeyin değişmemiş olduğunu acıyla fark ettim.
yine fransa, yine sultanahmet... bu sefer geçen yıldan da fazla doğu, güneydoğu... 
yüzlerce ölüm, tonlarca acı...
ve sosyal medyadaki canavarca yorumlar... 
bu kadar nefret nereden geliyor? anlamakta zorlanıyorum... tek bildiğim giderek arttığı. her şiddetin daha fazla şiddete neden olduğu.
"düşünen insan" "medenileşme" adı altında giderek ilkelleşiyor gibi geliyor bana.
sahi neden bu kadar zor, bir arada ve barış içinde yaşamak?

"...

başarısız boktan bir kış geçirdik

kanımız bile doğru dürüst akmadı

bir sürü çocuğu öldürdüler."

3 yorum:

  1. Tekrar merhabalar..düşünen insan...bu noktaya takıldım fazlasıyla..etrafımdaki insanları inceliyorum bazen..düşünmeyi çoktan bırakmışlar..Olayların akışına göre yaşam formlarını düzenliyorlar..amipler bile başarabiliyor oysa bunu..düşündüğünü zanneden bir grup var ki bunlar en acınası olanlar..zira bunlar başkalarının düşünce sıçıntılarında boğulmuş ve etrafına da Zararlı fikirlerini yayıyorlar..bir de gerçek düşünenler var..insan gibi,insan olmanın gereklerini yerine getirip insanları aydınlatmaya çalışanlar..onlar da çok çeşitli Baskılara maruz kalıyorlar..ya korkuları ağır basıp köşelerine siniyor,baskı sahibini tatmin ediyorlar; ya da avaz avaz bağırıyorlar tüm dünyaya gerçekleri..işte bu grup mahkeme kapılarını aşındırıyor hepimiz adına..düzelmeye nereden başlamalıyız ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Ahmet Nas,
      ne güzel ifade etmişsin... o kadar azımız düşünüyoruz ki, sorgulamadan, geldiği gibi yaşayan, kalıpları tekrarlayan milyarlarız...
      ve güzel soru; düzelmeye nereden başlamalıyız?

      Sil
  2. Cevaplamak için biraz düşünmem gerekti kusura bakmayın..
    Erkan Oğur der ki: eksiklik kendi özümde..
    Kusursuz bir sistem içerisinde patlayan,büyüyen,yayılan bir Evren içerisindeki milyarlarca galaksiden birinin üyesi olarak dönüp duruyoruz sabit bir eksende..bilim adamları kuantum fiziğini buldular sistemi çözebilmek ve Tanrı'ya ulaşabilmek için..
    Bir başka grup ise insanların akıllarını kullanmalarına engel oluyor ve gerçek arayışlarından uzaklaştırıyor,yollarından saptırıyorlar..
    Insan; beyni,ruhu ve bedeni ile organize yaşayan bir varlık.gözlemlediğim kadarıyla insanlar başka insanlara,doğaya,hayvanlara müdahale ediyorlar..en doğru yol kendi yolu,en iyi huy kendi huyu,en doğru söz kendi sözüymüş gibi..
    Ben müdahale karşıtı bir insanım efendim.
    Kişi önce kendine bakacak.özüne dönüp bakacak ve eksikliğini bulacak.kendinin ne kadar Vasıf sahibi olduğu önemli değildir..Büyüklüğü ölçülemeyen şu evrende Hiçlik yolunda ne kadar mesafe kat ettiğidir esas mesele..ömürler kısa,hayat inişli çıkışlı ve kömür her zaman karadır..

    YanıtlaSil