Cumartesi, Haziran 18, 2016

firuzağa utancı...

ramazanda içki içeni dövmeler, lgbt onur yürüyüşünü yasaklamalar...
uzun zamandır boğuluyorum muhafazakarlıktan bu ülkede... 
ne istiyorsunuz sizin gibi olmayandan? ne yapalım? nedir bunca rahatsızlık veren? 
sinelim, sokaklardan çekilelim, evlerimize girelim. 
içkilerimizi 22.00'dan önce depolayalım, evde toplaşalım, muhabbet edelim, gülelim, içelim, öpüşelim, sevişelim, cinsel tercihlerimizi yaşayalım...
bu mu yani?


evet zaten eskisi kadar çıkmıyoruz dışarı bir kısmımız, önceden katıldığımız yürüyüşlere katılmıyoruz. 
ama zihniyetimiz aynı. onu değiştirebilir mi baskılar? nereye kadar engelleyebilirsiniz bu şekilde?

uzun zamandır bu biçimde yaşıyor bu ülkede insanlar. herkes bir uçta. bir olay oluyor mesela, herkes tarafını seçiyor. hiçbir şeye objektif bakamıyor artık kimse. kimse önyargısız olamıyor.
ikiye bölündü ülke; hükümet yandaşları ve diğerleri...

öyle çok üzgünüm ki... ne yapacağız bu kadar öfke ve nefretle...
ve bir şeyler yapmak istiyorum. şiddete değil de, minicik olsa da iyiliğe katkıda bulunacak şekilde davranmak istiyorum.
geçen sene finlandiya'dan döndüğümde bir karar almıştım. orada her şey muhteşem işliyordu; ama, bunu sağlayan vatandaşlardı. herkes çalışkan, sorumluluk sahibi ve nazikti... 
döndüğümde demiştim ki, sızlanmak yerine ben de en yakınımdan başlayarak etki edebildiğim herkese ve her şeye olumlu katkı yapabilmek için elimden geleni yapmalıyım...
kimseyi ötekileştirmemek, anlamak ve kabul etmek ile başlamalıyım sanırım...

2 yorum:

  1. Bu anlattığın olaylar bir ülkede iç savaş başlamadan önce yaşananlardır Ezgi. Bence buna hazırlanmak lazım. Ülke çöküyor ve her geçen gün ölümlerin sayısı da artacak...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Serkan Aydemir,
      havalimanı patlaması iyice alt üst etti hepimizi... iyi bir yere gitmiyoruz kesinlikle, bir savaş ortasına denk geldi bizim yaşam kesitimiz milyarlarca yıllık gezegende. hoş, insan denen canlının savaşmadığı zaman var mıydı, onu da bilmiyorum...
      ama şunu biliyorum, aynı gün saadet öğretmenin görüntüleri yayınlandı. bir yandan içim burkulurken, bir yandan da kıvanç doldu içim izlerken. hala birileri üzerinde olumlu etki yapabiliriz aslında her birimiz.
      en azından, bu, elimizde...

      Sil